Wednesday, September 2, 2009

'OMBAK RINDU' dlm kenangan.....


assalamulaikumm....n salam sejahtera....
hr ni tiba2 terdetik dihati nak singgh ke my blog..entahla..tiba2 ada idea...dan terpandang juga novel2.. yg belom dibaca...hehee
sy sememangnya suka membaca...lbih2 lg..novel..sejak dr bangku sekolah lg..minat membaca novel ..apalg..berjumpa pula dgn kawan yg sama minat.....so...biasalah..bertukar2 novel..dan cerita...

tp..baru2 ni cousin my hubby..'mempromote' satu novel kepada saya...mulanya tak berminat sgt..so..saya hya buat simpanan.....hehee...erkk..!! bkn buat harta sendiri tauu...
satu malam...biasalah..turn hubby pula guna pc..then..sy pun.takde apa nak buat.melainkan melayan VCD or DVD... tiba2 mata ini terpandang...ditpt rak..baris2 koleksi novelku...arghh..baru kuingat...! OMBAK RINDUU.!!!!
so..tanpa melengah lg...sy terus gapai...ermm....start dr 1 bab...dah menarik perhatianku...apalg...ku teruskan membaca...dan membacaa....... kusyuk sgt mbca..sampaikan kerja harianku tertanguh...hb nya mampu mengeleng kepla..hehee

1 hari sy menghabiskan novel tu...bayk pengajaran..yg saya dpt...antaranya...'kasih sayang' dan 'pengorbanan'...
saya tak akan lupakannya...kerana....memang best ..!tahniah...Fauziah Ashari...pengarang novel OMBAK RINDU...



SINOPSIS OMBAK RINDU...

OMBAK RINDU IZZAH adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.

Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.

Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?

4 comments:

Eyna's said...

Salam...

Dr FB..kita berjumpa kat sini plak ye...heheh

Sy pun suka cite ni...lama dah sy baca cite ni...so dah tak brape ingat jalan cite....bila baca sinopsis yg u buat...teringat kembali jalan cite dia... Lagipun sy memang peminat novel...dah terlalu banyak sy baca...sampai tak bleh ingat...bercelaru jadinya...

Ruziawati Bukhari said...

hi waty..

baru tahu waty dh lama ada blog ye? tengok dr cara penulisan u ni.. memang menarik dan kreatif sangat.. t suka membacanya..

t terharu membaca coretan u pasal pertemuan kita di hosp baru2 ni.. juga ttg coretan abah u.. kesiannya dia.. sayang abah waty pada waty..

boleh tahan ur hubby berlakon.. mcm mana tahun ni? menang lagi tak?

Norrizan Bakers said...

yeah... buku cite nie mmg besh... saya dah 3 kali ktaham... dasat seyh!!

salwa arifin said...

kekeke....jgn luper waty novel ni ade smbgnnyer..but fad dah lupe tajuknyer..jaln citernyer pun menarik gak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

~Thank You For Visiting My Blog ~