Monday, November 22, 2010

Apa erti persahabatan..???


Dulu...selalu dgr lagu "kawan" nyanyian Ruhil amani...suka sgt....menceritakan erti persahabatan dan sayang.....
persahabatan penuh bermakna andai ertinya dihargaikan...rasa sakit pula bila rasa dikhianati..
saya punyai ramai kawan2.. segala jenis dan mcm2 ragam..sy tdk memilih kawan andai ada keikhlasan dihati sy terima dgn sepenuh hati, sbd sy fikir kawanlah pengubat hati kita..diorglah tpt kita meluahkan segalanya..suka, duka...!!
Tapi....dizaman ini susah nak cri yg betul2 kawan, sahabat kan..,depan bercakp manis..lembut gigi dr lidah..belakang...mcm2 umpatan keji, hina...mengapakah blh terjadi.??? susah sgt ke nak menghargainya....andai ada salah dan silap blh dibincang, berterus terang...jgn jd talam dua muka, musuh dalam selimut..!!!
Dimalam ini saya luahkan segala apa yg terpendam dihati..dah tak tahan menangung apa yg terbuku ni...sekurang2nya sy dpt kelegaan walaupun terpaksa menebal muka..buang rasa malu..seolah2 mengaibkan diri sendiri...tp..sy yakin saya dipihak yg benar..TUHAN itu maha adilkan..dia melihat segalanya.....
Betullah ckp org..bila berkawan kita tdk perlu terlalu rapat...kesederhaan dlm persahabatan..,
tp..saya dah tersilap langkah..! saya terlalu mempercayai kawan sehingga hal peribadi saya dikongsi bersama, tak sangka dibelakang dia mengaibkan saya....sy menaruh kepercayaan ...dan saya sayang kawan itu..diangap mcm keluarga sendiri tp ditikam dr belakang..!!
saya redha dgn apa yg berlaku ......dan sy akan jadikan pengajaran dimasa hdapan....












No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

~Thank You For Visiting My Blog ~