Tuesday, November 16, 2010

aduhaiii anak perempuanku...........


Hari ini Last Persekolahan bagi sesi2010...So, Biasalah kebiasaan diadakan Jamuan Perpisahan utk kawan2 sekelas or Guru2...Di kesempatan itulah anak perempuan ku ini Si Alisha beria2 ingin Menunjuk Ketulusan dan kebaikkan hatinya itu....hehehe.....
Pabila balik aje dr Sekolah Semalam dah mula meluahkan keinginannya...aku sebagai ibu hnya mampu mendengar sambil berfikir..."nak tunaikan or tidak permintaannya itu", hehe...
tp...Dia sendiri tahu yg ibunya ini tdk pernah membantah dan sentiasa mengikut apa saja dia Inginkan selagi termampu...
Pintanya Mahu aku buatkan "chiken cury" tp...Jamuannya Awal pg, rasanya tak sesuai Menunya tu...so..Aku memujuknya Agar ditukar ke Menu lain...Nasi goreng ayam dan Sandwich Sardin, nyum3....itu juga Antara makanan kegemaranya..!!
Sebenarnya aku sendiri Dah masuk 2hari ni tak sedap badan, Demam, Sakit kepala....Tp..Alhamdulilah hari ni Badan Rasa Segar dan bertenaga sikit walaupun malam tadi langsung tak Tidur..!!
Nak tdur rasanya Dah lewat (dalam pukul 2pg) nanti aku takut tak dpt bgun untk menyiapkan makanan2 yg utk dibawa kesekolah esok.....Punah rasanya harapan Dia...tak dpt bygkan Muka Muncung nya dan rajuknya itu.....
5pg....Dah mula kerja2 ku...Masak dan siapkan semua menu2 itu...sehingga ke 6pg....
Lega rasanya Dihati dpt tunaikan permintaan alisha maklumlah dialah satu2nya ank perempuanku......walaupun kepala Rasa beratnya, lemah...tp..Bila tgk Muka cerianya Segalanya penat dan Sakit itu hilang......
" Rasa Bahagiaanya Bila Lihat keceriaan Anak2, lbih2 lg Apa yg kita korbankan utknya"......
peaceeee n Luv.....

1 comment:

ZainuddinHajiSulaiman said...

Assalamualaikum Waty!

Tahniah untuk Waty kerana sentiasa ada "post"/catatan baharu di dalam laman blog ini walaupun mungkin bukan setiap hari atau setiap bulan, tak macam blog saya dah hampir setahun atau pun lebih masih tiada catatan yang baharu.

Saya yang sebenarnya ingin juga menjadi macam pemblog-pemblog lain tak pun macam Waty, yang mengemaskinikan catatan-catatan dalam blog mereka selalu bukan membiarkannya terlalu lama macam sekarang.

Waty, ada sebarang ideakah, untuk saya ambil iktibar atau gunakan agar selepas ini, catatan dalam blog saya lebih kerap dikemaskinikan tidak macam sekarang terlalu lama terbiar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

~Thank You For Visiting My Blog ~