Tuesday, October 5, 2010

Hampir kehilangannya......





Sudah hampir semiggu akash ....demam , Aku sebagai ibu sdh semestinya kerisauan apalg melihatnya kaadaanya dgn lesu lemah tdk bermaya, hati ibu mana yg tdk sakit bagai dicucuk malah terasanya kesakitan yg dirasanya itu...
dibawa ke Hospital, Klinik tetap jwapanya yg sama dr doctor, "hnya demam biasa, tonsil bengkak" apa yg mampu dilakukan..???.hnya diberi ubat demam....
selang beberapa hari Akash masih demam malah makin teruk, sehingga drah mengalir dihidung, mulutnya...aku terus kehospital lg, di ambil drahnya tp..belum tahu keputusan/ puncanya....
hati ini terasa ada perkara buruk yg berlaku...aku memberitahu suami, yg akash makin tenat, lemah longlai tdk bermaya .... aku dan suami bergegas ke Hospital membawa akash kepakar diSubang Jaya....MEDICAL CENTRE SUBANG JAYA (SJMC).
setibanya kami disana, tanpa berlengah doc mengatakan yg akash sdh berada ditahap kritikal...dan akash dijangkiti denggi...akash demam denggi..!! yg blh meragut nyawa..tersentak hati ini.. bila diberitahu jika lewat 2jam..aku akan kehlangan anak itu....oh tidakkkk...!! aku tak sangup menghdapi situasi begitu.hnya doa dan tawakal yg aku mampu lakukan..moga akash sembuh dan blh diselamatkan....

sepanjang malam aku menemani Akash diwad, hnya air mata yg mampu menemaniku disaat2 itu...bila terpandang diwajah anak kecil itu bercucuran air mata, yg selama ini dgn kenakalannya tiba2 terbaring lesu.....aku xsangup kehilangannya.....aku lbih rela diambil nyawaku jika diganti dgn nyawa anak itu..
3hari di wad NICU, Setelah diberi penjagaan rapi dr nurse dan doc disitu....Alhamdulilah...akash bertambah baik, dah berselera utk makan, minum...so..ditukarkan ke wad biasa, tp tdk dibenarkan pulang lg kerana akash mengalami masalh paru2 yg menyukarkan utk dia bernafas...Ya ALLAH....selamatkan anakku.....
makin hari, akash makin bertenaga...itu petanda akash akan sembuh..!
Alhamdulilah...aku bersykur aku masih punya dia...!
terima kasih utk semuanya, doctor sanjay dan nurse2 yg baik hati....
xlupa jg family2 yg mberi akash drah...dan kawan2 semua yg tak putus mberi semngat utk aku.....
thanks........





1 comment:

Ruziawati Bukhari said...

mujur ty cepat bertindak.. apa2 pun ini semua adalah ujian bt u dan husband.. u kuat menghadapinya.. klu t x tahulah macam mn nk terima keadaan ini.. mmg hati risau pikirkan keselamatan anak2..

akash dh start pegi sekolah? ayah sedara t pun kena demam denggi gak kat kelantan nun.. demam menggigil2.. x leh makan apa.. minum air masak pun pahit dan muntah.. inikan pulak nak makan makanan yg lain.. dia tak ditahan di hosp.. cuma berulang-alik ke hosp check darah.. harap dia cepat sembuh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

~Thank You For Visiting My Blog ~