Monday, September 12, 2011

Aku, Raya, Keluarga dan kawan2...

Hari Raya Kali Ini yg serba Sederhana,,,walau bgaimana pon aku Bersyukur diatas nikmat yg diberi..Alhamdulilah! Seperti thn2 sudahnya setiap kali menjelang raya aku akan membuat persiapan yg seadanya,,
Kebiasaan menjelang hari raya aku akan pulang ke Kg sehari sebelom aidilfitri tp.., kali ini pagi raya baru aku pulang ke kg, sebenarnya aku merasakan raya kali ini suram,sedih, pilu dan dimana air mata jg sentiasa mengalir...lg sebak bila memandang wajah tua abah dan emak..
aku takut kehilangan mereka, .sbd tu aku akan berusaha buat yg terbaik dan termampu utk mereka..Insyaallah....
Sebenarnya aku rindukan RAMADAN, kerana ramadan kali ini sungguh memberi seribu makna buat aku, aku rasa ramadan ini mengajar aku erti Kehidupan dan menghadapinya, aku bersyukur sgt2...aku berharap ramadan akan dtg aku sempat menemuinya, ialah...ajal maut dan pertemuan ditgnNYA kan, kita tak tau bila kapan ajal kita dijemput....:Insyaallah..(yg pasti aku seronok berjumpanya!!(ramadhan)....
Berbalik semula cerita tentang raya.....Suami tdk dpt cuti (kebiasaanya utk thn2 sudah..)terpaksa kerja,tak seronok kan.?? tak bermakna rasanya...tp..aku dah biasa.........anak2 jd peneman dh cukup buatku,raya pertama aku hnya temani abah yg tak berapa sihat dan menolong emak..Kesian Abah , bila ku tatap wajah tuanya aku sedih,,,,dulu dia gagah! Kuat!! sekarang Berjalan pon tak mampu....aku sebagai anak akan sentiasa igt pengorbanannya ...
Raya ke dua, aku hnya duduk dirumah( rumh sendiri)/layan Tv..Makan..makan..dan terus makan..hehehe...lgpun kesian hb takde sape nak temankannya...
Raya ke tiga, aku plan dgn kwan2 berkonvoi raya..yg tdk seberapa meriahnya kerana masa yg sungguh terhad, tp..aku seronok bila berjumpa kwan2 skolah walaupun sekejap....;)











No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

~Thank You For Visiting My Blog ~