Tuesday, April 20, 2010

colour of life



Asslamualaikum...dan salam sejahtera...

...welcame, n thanks kerana sudi melabuhkan waktu diruangan saya....
pertama skli...saya minta maaf,kalau coretan saya ini menguris hati dan perasaan kalian...
sebenarnya, ramai yg keliru tentang diri saya..lbih2 lagi tentang kehidupan saya,
tp, sy tdk salahkan sesiapa..mereka memang berhak bersuara..

Saya dilahirkan didalam keluarga sederhana..anak kedua dr enam org adik beradik,saya mempunyai empat org adik beradik lelaki dan dua perempuan termsuk syalah...saya juga merupakan anak perempuan sulung,dan...anak perempuan kesayangan abah,hehe...
saya dimanjakan sejak dr kecil, apa saja kemahuan sy abah turutkan..pernah satu ketika dahulu.....kerana keinginan saya utk memiliki anak patung yg saya idam2kan, tdk ditunaikan oleh mak dan abah...so..apa lg..satu rmh saya amukkan...heheh
abah terpaksa mengalah..tanpa berlengah abah keluar ke pekan berhampiran ditpt saya semata2 utk memenuhi hajat anak perempuan ksygannya ini...hehehe
degil kan saya...?? jgn tak tahu..sampai ke hari ini..yg sdh memegang status isteri dan ibu...sy masih bersikap demikian...tp..tdklah melampaui btas....heheh..

Dipendekkan cerita,...tentang akademi saya pula..saya hnya belajar setakap form 5..bkn tiada kelayakan utk melanjutkan pelajaran, bkn juga tdk mahu mengejar cita2...tetapi.....saya tdk berkesempatan dan berpeluang.....
namun saya bersyukur ...kerana saya masih boleh berjaya walau tdk sebagai doktor, guru, loyer, atau lain2 lah..' SAYA BERJAYA KERANA SAYA PUNYA SEGALA2NYA...SUAMI YG PENYAYANG..ANAK2 YG KELETAH DAN MANJA..BUATKU HIDUP LEBIH BERMAKNA'.....


1999...jeng...jeng..jenggg.....hehee...thn yg paling bermakna buat saya dan suami..

awal thn 1999..perkenalan aku dgn sang suami...tdk terfikir langsung dihati dan perasaan ini yg akan bersuamikan seorg lelaki yg bkn dr agama dan bangsa sendiri..
niat hnya utk berkwan..lama2 timbul perasaan sayang...cinta..dan rindu.....
berbagai2 dugaan yg kami terima semata2 utk bersama ..dr keluarga...kawan2...malah polis juga masuk campur hal kami...
tiada yg setuju ....arghhh...! xsangupp rasanya aku nak meneruskan coretan ini..bila mengenangkan detik2...saat2 yg sukar bagi kami...aku dan suami..sebakku mula terasa...tp..kerana semua aku gagahi jua meneruskannya.....


Perkenalan kami mendapat tentangan hebat dr semua pihak..termasuk ibu bapa masing2..ialahkan..ibu bapa mana yg tdk suka klau anak kandung sendiri berpsangan dgn berlainan bangsa dan agama...namun, kerana sayang kami sungguh kuat..akhirnya kami bersama...syukur alhamdulilah...walaupun penerimaan diriku dlm keluarga , masih lg hambar...nopp.!! aku tdk akan mengalah dan putus asa..aku cuba jua mengambil hati masing2..walaupun hati dan perasaan sendiri terseksa...

akhirrnyaaa, kami dikurniakan anak2 yg comei..keletah dan manja...AJAY, ALISHA DAN AKASH..buah hati kami, dan tanda CINTA KAMI.....dalam usia perkwinan kami hampir menjangkau 12thn...
insyallah....aku akan harungi hidup ini...dgn penuh kesyukuran....
buat kawan2 sekalian.....terima kasih utk segalanya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

~Thank You For Visiting My Blog ~