Saturday, August 28, 2010

Sayu...kerana kamu "my pren"....

Selesai bersahur , solat subuh.....tiba2 hati ni sayu....pilu....
entahlah ..bnyak perkara yg bermain dalam fikiran dan hati ini..rasa bersalah, rasa rindu....sedih...

sedih bila rasa tdk dihargai sebagai sahabat yg selama ini berkongsi suka , duka bersama2...
rindu bila dah tdk berpeluang gelak, nangis sama2 lagi....rindu kenangan bersama2nya...
rasa brsalah bila rasa diri ini mgkhianatinya....tp, tdk berniat cuma ingin melihat dirinya bahagia, tdk mahu dia terlalu lalai mengejar perkara yg belum pasti akan menjadi nyata....
mengapa awk sangup membuang saya sbgai sahabat baik awk..?sedangkan awk pernah kata...
"kita ni adik beradik tau..cuma lain mak, ayh..."
"aku tak blh takde ko ty...aku rindu kat ko"
" kita kongsi msalah sama2 yek..ko rasa sedih ..aku pon rasa sedih.."
masih mekar dlm ingatan ini..bila kita menangis bersama bila kita luahkan msalah kita masing2 kan......rasa lega bila ada kwan yg blh kita kongsi duka.....
awk ckp....."aku xblh takde ko ty"..aku rasa sunyi ...tp, skrg awk dah tak ada saya...macmana awk skrg yer...saya risaukan awk..sy cuba happykan diri....tp..hati saya tetap pada awk......
sehari kita xberjumpa..memg terasa kehilangan walaupun sekejap kan..entahlah awak....
kita berserah kepadaNYA kan...



bila awk rasa sedih...sy pon turut merasakan..
bila awk gembira sy 2x ganda lg sy rasa...sy suke tgk awk happy..gelak...
skrg awk dah buang saya.....sy terima dgn hati yg tenang....mgkin saya bkn sahabat yg baik untuk awak...sy dah xde kwan "meroyan" hati saya dah tawar utk jd sahabat baik pada siapa2 lg......sy doakan awk bahagia ye ....jg sedih2 lg..awk akan jumpa sahabat yg lbih baik dr saya....ok...sy percaya tu.....
kali terakhir kita jumpa..21hblan ogos...waktu itu kita dah mcm ada perselisihan...saya dpt rasa...saya rasa bersalah dgn awk...
awk hantr sy di bus stand...waktu tu saya dpt lihat wajah kesayuaan awk..tp..sy tak sangka itu kali terakhir kita jumpa utk persahabatan kita ..
moga kita akan jd sahabat lg....hingga akhir nyawa kita..insyallah.....
yg pasti saya terkilan dgn awak.....tp...saya tetap sayangkan awak n awk tetap kwan saya sampai akhir hayat.....
awak suka lagu ni kann.....





3 comments:

Ruziawati Bukhari said...

pulak dah.. sape yg sakitkan hati ty ni.. xpela ty.. time susah gitulah.. ramai nak jauhkan diri drpd kita. padahal kawan baek sendiri tuh.. sabarlah ty.. mungkin ada hikmah di sebalik apa yg berlaku ni... kita berdoalah utk yg terbaik.. u take care ok?

salwa arifin said...

sis....kalu kt sygkan seseorg xsmstnyer kt akn bersama die begi2 gak shbat sis..kt kene trima hakikat perhubungn dunia hny sementra di akhirat kelak yg kekal sis..hubungn antra hamba n pernciptanya...sabar sis...sabar 2 manis segala masalah...doakn ape yg berlaku akn kembali baik seperti sediakala...yg keruh akan jd jernih..yg gelap akn terang..yg kusut akan terungkai..InsyaAllah..fad doakn yer...

Maya Lara said...

thanks T...Fad...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

~Thank You For Visiting My Blog ~